En e-handel är mer än en hemsida
Så fort en riktig betalfunktion byggs in på en hemsida ändrar förutsättningarna. Pengar ska dras från en slutkunds kort och nu får ingenting gå fel. För att du ska sälja så mycket som möjligt måste dina kunder också kunna hitta dina produkter, snabbt och enkelt. Det kräver specialfunktioner, utöver bra och säljande texter, bilder och sökmotoroptimering.
En stor e-handel kräver ännu mer
När vi sätter upp en e-handel är det viktigt att stämma av frekvenserna. En webbshop med 10 000 produkter kräver naturligtvis mer än en shop med bara 25 produkter. Likaså kräver en webbshop med 10 000 kunder per år mer än en shop med 25 kunder om året. Vi tycker att det är lika roligt att bygga en stor e-handel som en liten. Vi skräddarsyr alltid våra webbshoppar för att matcha kundens behov.
Föranalys i Koncept & idé-fasen
Fasen Koncept & idé är längre vid bygge av e-handel än för en vanlig hemsida. För att en webbshop ska bli lönsam krävs alltid noggrann planering, där vi gör en ordentlig kravlista och föranalys. Tillsammans går vi igenom hur mycket du ska sälja, vilka funktioner du behöver och vilka betalsätt du ska ha. Det är en förutsättning för att du ska kunna göra lyckade affärer.
Betalsätt
Vi samarbetar med CertiTrade i Uppsala och använder i första hand deras betaltjänster för våra webbplatser. Vi tycker att deras betalsätt är enkelt och bra.